Sunday, September 8, 2013

Perempuan vs Wanita vs Betina

..



(pic sekadar hiasan)
Teman,,,

Maaf andainya bicaraku kasar,

 namun rasanya tidaklah sekasar

 dari lembut sebenarnya kasar...

 hari kehari aku menjejaki

 namun belum aku temui,,

Kerna ia berselubung dan berlindung

 disebalik kelembutan dan keayuannya 

bila wajah itu kusingkap kupuja 

kuharap biarlah penawar

Bila hati mula mengharap

 cinta berputik biar keakhirat,

 namun, bukan mudah mengenal makrifat.
.
. tanpa munajat pastikan sesat

 dalam kelembutanmu tersembunyi..

sifat dunia ini sudah sesat,

 keciwaku, bukannya, kerna cinta

 jiwaku terbakar,,

Tapi,
Hatiku menangis,

kesal mendapat 

betapa ramainya yang jauh tersesat

 bagaikan tiada jalan taubat 

wajah yang cantik,, manis, memikat 

namun dimanakah silap????

 takut rasanya..

jika kujunjung tanggungjawab 

bolehkah,kan berubah kah sikap 

atau keciwa keliang lahat!!!!!?

 YA ALLAH!!!!

 Aku kini benar benar mengharap

 temukanlah aku yang cukup "sifat" 

yang menenangkan jiwaku ketika mengadap...
.
 dan bisa aku mengharap 

ketikaku terjaga atau terlelap...
.#. aku kah itu#

No comments:

Post a Comment